Τρίτη, 02 Ιουλίου 2019 15:26

Σχετικά με το θέμα της ραδιενέργειας στο χώρο των λιπασμάτων στην Δραπετσώνα

Συντάκτης 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

gm15(Να δεις που κάποτε Θα μας πούνε και μαλάκες … Να δεις που κάποτε
Θα μας πούνε και χαζούς…)

1. Η εκλογική περιφέρεια Β’ Πειραιά έχει γίνει δημοφιλής, πιο δημοφιλής έχει γίνει ο χώρος του πρώην εργοστάσιου λιπασμάτων. (1) Είναι ο χώρος που συνωστίζονται διάφορα άτομα με καλλιτεχνικές ανησυχίες για να τραβήξουν βίντεο, φωτογραφίες, διαφημιστικά σποτ ή κινηματογραφικά πλάνα από τα εναπομένοντα ερείπια του εργοστάσιου. Συνωστίζονται και κάποιοι/ες που παλιά ενώ δεν ήξεραν ούτε καν που βρίσκεται γεωγραφικά ο χώρος και τώρα έρχονται και τραβάνε πλάνα με Droner, τα βάζουν σε διάφορα ψευτοντοκιμαντέρ που φτιάχνουν για να μας πούνε πόσο αυτοί και η πολιτική τους παρέα αγωνίστηκαν για την περιοχή.

 Συνωστίζονται και διάφοροι πολιτικοί, μέχρι και οι πολιτικοί αρχηγοί τον δυο κομμάτων που έχουν ή διεκδικούν την κυβερνητική εξουσία. Ο νυν πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας έχει έρθει 3 φορές στον χώρο, την τελευταία μίλησε σε εκδήλωση – συγκέντρωση έξω από τον χώρο. Επίσης έχει βάλει υποψηφιότητα και στην Β’ Πειραιά. Ο έτερος διεκδικητής κ. Κυριάκος Μητσοτάκης (και μάλλον επόμενος πρωθυπουργός) επισκέφθηκε και αυτός τον χώρο μετά τις αυτοδιοικητικές και ευρωεκλογές, μάλλον θα έρθει και αυτός να μιλήσει σε συγκέντρωση έξω από τον χώρο, και αυτός έχει βάλει υποψηφιότητα και στην Β’ Πειραιά.

2. Ο κ. Λάκης Ιγνατιάδης “πανηγυρίζει” ότι πιάστηκε αδιάβαστη η Περιφέρεια και ο κ. Γιώργος Τσιρίδης μας διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει θέμα με την ραδιενέργεια, αμφότεροι είναι τόσο βέβαιοι που δεν αφήνουν καμία έστω και μικρή περίπτωση αμφιβολίας. Ο κ. Ιγνατιάδης είναι τόσο σίγουρος που θεωρεί ότι μπαίνει ένα “Τέλος στα παραμύθια για την ύπαρξη ραδιενέργειας στην περιοχή των Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα” – είναι ο τίτλος του κείμενου του που παρουσιάζει στο σαιτ του “σταγόνα” και πληροφορεί τους αναγνώστες, παρουσιάζοντας δυο έγγραφα από την αλληλογραφία του δημάρχου Κερατσινίου – Δραπετσώνας με την “Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας”, όπου ο πρόεδρος της επιτροπής βεβαιώνει ότι δεν υπάρχει θέμα ραδιοακτινοβολίας στον χώρο.

Η αλληλογραφία έχει δυο ημερομηνίες, απο την μεριά του δημάρχου 20/6/2019 και η απάντηση της επιτροπής 24/6/2019. Δηλαδή ο Δήμος με εντολή του δημάρχου εκτελεί εργασίες εδώ και τρία χρόνια στην περιοχή των λιπασμάτων που έχει ονομάσει “ανάπλαση” και τώρα πήρε βεβαίωση για τον χώρο!!! Φυσικά η “Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας” αφήνει ένα ζήτημα να αιωρείται γιατί στο τέλος του κειμένου της λέει ότι:

{…} Κύριε Δήμαρχε,

σας ενημερώνουμε ότι, οι εργασίες διαμόρφωσης του χώρου της ευρύτερης βιομηχανικής περιοχής του πρώην εργοστασίου λιπασμάτων της Δραπετσώνας, όπως αυτές περιγράφονται στο έγγραφό σας, ε σχετικό, δεν επιφέρουν αλλαγές από άποψη ακτινοπροστασίας στην περιοχή, Συνεπώς, τα διαλαμβανόμενα στην τελική έκθεση του Έργου «Ραδιολογικός Έλεγχος του Χώρου της Ευρύτερης Βιομηχανικής Περιοχής του Πρώην Εργοστασίου Λιπασμάτων της Δραπετσώνας, γ και δ σχετικά, εξακολουθούν να ισχύουν και σήμερα.

Σας ενημερώνουμε επιπλέον, ότι από τη χρήση της περιοχής, όπως αυτή επίσης περιγράφεται στο έγγραφό σας, ε σχετικό, δεν συντρέχει o οποιοσδήποτε λόγος ανησυχίας από άποψη ακτινοπροστασίας. Ωστόσο, σε περίπτωση μελλοντικής αλλαγής χρήσης, ιδιαίτερα αν αυτή προϋποθέτει εργασίες βαθέων εκσκαφών, ο ΙδΙOΚΤήτης της περιοχής απαιτείται να ενημερώσει την ΕΕΑΕ ώστε να πραγματοποιηθούν κατάλληλες υποδείξεις, αν αυτό κριθεί αναγκαίο. {…} (τα μπολτ δικά μου). (2)

3. Θέτω αμέσως τα εξής ερωτήματα (γιατί εμένα μαλάκα δεν θα με πει – πιάσει κανείς) τι εννοεί η ΕΕΑΕ, για τι βάθος γράφει;, για τον φλοιό μιλάει ή για το μανδύα της γης; Γιατί θέτει ζήτημα να ξαναγίνει έλεγχος αν γίνουν εργασίες “βαθέων εκσκαφών” υπάρχει θέμα, τι είναι θαμμένο στο υπέδαφος του χώρου;

Συνεχίζω τα ερωτήματα, έχουν γίνει εργασίες εκσκαφής στον χώρο της ανάπλασης στα λιπάσματα; Μην βιαστεί κάποιος/κάποια να μου απαντήσει γιατί εργαζόμενος για χρόνια ως ηλεκτρολόγος σε ηλεκτρομηχανολογικά έργα όπως υποδομές και φωτισμός πλατειών, λεωφόρων, αεροδρομίων, γηπέδων κλπ σας ενημερώνω ότι στο χώρο έγιναν εκσκαφές για τις κολόνες φωτισμού, (βάσεις στήριξης), την υπόγεια καλωδίωση, τις βάσεις στήριξης της κερκίδας του αμφιθεάτρου κλπ, ενημέρωσε ο Δήμος την ΕΕΑΕ για αυτές τις εργασίες;.

4. Ας δούμε τώρα ποιος λέει ότι δεν υπάρχει θέμα με ραδιοακτινοβολία στην περιοχή των λιπασμάτων; θα μου πείτε τι ερώτηση είναι αυτή; Μα η καθ’ ύλην αρμόδια κρατική υπηρεσία και εντεταλμένη από το κράτος να προβαίνει σε ανάλογες έρευνες – μελέτες, η “Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας”, (εν συντομία ΕΕΑΕ). (3)

Στο κείμενο μου “Για δεκαετίες αποκρύβεται η αλήθεια για το εργοστάσιο λιπασμάτων στην Δραπετσώνα” γράφω ότι η ίδια επιτροπή την εποχή του Τσερνομπίλ το ίδιο μας καθησύχαζε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στην Ελλάδα από την διαρροή του εργοστάσιου πυρηνικής ενέργειας του Τσερνομπίλ (ας βγει κάποιος να με διαψεύσει).

Είναι η ίδια επιτροπή που ενώ για δεκαετίες το εργοστάσιο λιπασμάτων εισήγαγε ως πρώτη ύλη φωσφορικό ορυκτό διαβεβαίωνε ότι δεν υπάρχει θέμα, είναι η ίδια επιτροπή που ενώ το εργοστάσιο μετέφερε τα υποπροϊόντα απο την επεξεργασία του φωσφορικού ορυκτού ειδικά τον φωσφογύψο  με ανοικτά φορτηγά κάθε πρωί από το εργοστάσιο και τα ξεφόρτωνε στον Σχιστό, πάλι δεν υπήρχε θέμα.

Δεν μιλάω για μια μικρή ποσότητα αλλά για χιλιάδες τόνους, δεν μιλάω για ότι αυτό γινόταν για λίγο χρονικό διάστημα αλλά για δεκαετίες. Κάθε πρωί που πήγαινα με το μηχανάκι για δουλειά έβλεπα αυτά τα φορτηγά να διασχίζουν τη λεωφόρο 25 Μαρτίου να κατεβαίνουν την κατηφόρα μετά το νεκροταφείο της Ανάστασης και να στρίβουν αριστερά τη λεωφόρο Δημοκρατίας και να κατευθύνονται προς το Σχιστό τιγκαρισμένα (υπερφορτωμένα) με ένα καφέ σκούρο χώμα που πολλές φορές έσταζαν από την καρότσα των φορτηγών υγρά, και πάλι δεν υπήρχε θέμα για την ΕΕΑΕ .

Πάντως εγώ ρώταγα τι είναι αυτό το χώμα και κανείς δεν ήξερε να μου πει, που να ήξερε, ποιος να μας ενημέρωνε εμάς τους κάτοικους τι είναι αυτό που μεταφέρεται μπροστά από τα σπίτια μας, η ΕΕΑΕ;

Μέχρι που στην κατηφόρα έγινε ένα ατύχημα όταν ένα υπερφορτωμένο (τιγκαρισμένο) φορτηγό του εργολάβου που είχε αναλάβει για λογαριασμό της εταιρίας λιπασμάτων να μεταφέρει τον φωσφογύψο στον Σχιστό ντελαπάρισε και καταπλάκωσε μια γυναίκα που ήταν μέσα στο αυτοκίνητο της, την έκανε πίτα και η φουκαριάρα ήταν και έγκυος, και πάλι δεν μάθαμε τι ήταν αυτό το καφέ χώμα, ποιος θα μας ενημέρωνε εμάς τους κατοίκους η ΕΕΑΕ ή ο Δήμος; Ο Δήμος ήξερε τι ήταν αυτό το χώμα; Ηταν τότε που ο Δήμος Κερατσινίου πήρε “δραστικά μέτρα”, στένεψε λίγο τη κατηφόρα και έβαλε αντιολισθητική άσφαλτο.

Όταν το λοφάκι έγινε ολόκληρο βουνό από φωσφογύψο στο Σχιστό μας ενημέρωσε κανείς τι είναι αυτός ο φοσφογυψος και πόσο επικίνδυνος είναι για την δημόσια υγεία; Ποιος να μας ενημερώσει η ΕΕΑΕ ; μα δεν είναι αυτή η αρμοδιότητα της θα μας πουν.

Πότε μάθαμε εμείς οι δημότες και κάτοικοι της περιοχής για τον φωσφογύψο και ότι είναι ραδιενεργός; όταν η Χαλυβουργική δεν δέχτηκε τα παλιοσίδερα απο το εργοστάσιο (σκραπ) για ανακύκλωση (λιώσιμο) στους κλιβάνους της, τι βεβαίωνε τότε (το 2001) η ΕΕΑΕ, και στην ουσία έλεγε (δικά μου τα λόγια) έλα μωρέ δεν υπάρχει ζήτημα, δυο παλιοσωλήνες είχαν και εσείς το κάνετε θέμα, δείτε “Η Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας καθησυχάζει τους κατοίκους της Δραπετσώνας. Οι επιστήμονες εντόπισαν φυσικό ράδιο σε δύο ή τρεις σωλήνες στο παλιό Εργοστάσιο Παραγωγής Λιπασμάτων

Τελικά πόση ποσότητα σκραπ δέχτηκε η Χαλυβουργική και πόση εξήχθη στην Ουκρανία; Και μην πουν ότι εξήχθη μια ποσότητα στα χυτήρια της Ουκρανίας γιατί είχαν καλές – ανταγωνιστικές τιμές αγοράς !!! Κάποια από αυτά τα σκραπ εισήχθησαν στην Ελλάδα σε μορφή (πάμφθηνης) μπετόβεργας, κάποιοι άνθρωποι εν αγνεία τους έχουν στα σπίτια τους μπετόβεργες στις κολώνες, στα δοκάρια και στις πλάκες που έχουν ραδιενέργεια.

5. Φυσικά να μην επικεντρωθούμε μόνο στον φωσφογύψο αλλά και στα άλλα τοξικά απόβλητα που μόλυναν το έδαφος του εργοστασίου, διοξίνες, κλοφέν,φθόριο,βαριά μέταλλα κλπ.

Και ένα τελευταίο ερώτημα, αφού δεν ευδοκίμησε το ντιλ για την δημιουργία του Σίτι στο χώρο των λιπασμάτων με τους Καταριανούς επενδυτές το 2006, γιατί η Εθνική τράπεζα (ιδιοκτήτης του χώρου) δεν προχώρησε σε άλλες δημοπρατήσεις ώστε να πουλήσει τον χώρο το επονομαζόμενο και φιλέτο; Τι περίμενε από το 2006 μέχρι σήμερα την απαλλοτρίωση – σε μια υποτιμημένη τιμή – από το κράτος;

Εγώ δεν τρέφω αυταπάτες ή ζώντας σε κάποιο σύννεφο να νομίζω ότι οι καμπάνιες μας και οι διαμαρτυρίες μας μέσα από την παμπειραϊκή “Πρωτοβουλία για Ενιαίο Άλσος” ή ο Δήμος Δραπετσώνας εμπόδισε το πρότζεκτ ώστε να μην γίνει το Σίτι, επένδυση που είχε προηγηθεί από αυτή του Ελληνικού και την προωθούσε με πείσμα η τότε κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή (νεότερου) με την Εθνική Τράπεζα. Κάτι άλλο συνέβη και δεν προχώρησε η επένδυση και αυτό το άλλο το γράφω στο κείμενο μου αυτό “Για δεκαετίες αποκρύβεται η αλήθεια για το εργοστάσιο λιπασμάτων στην Δραπετσώνα”.

6. Για να δείτε πόσο φροντίζουν οι διάφορες κρατικές επιτροπές και φορείς για την υγεία και ευεξία μας, θα τελειώσω αυτό το κείμενο με το εξής γεγονός. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 ο ιδιοκτήτης των λιπασμάτων Αλέξανδρος Αθανασιάδης -Μποδοσάκης εξασφάλισε άδειες για την παραμονή στην περιοχή και τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου και με την αύξηση των δεξαμενών αμμωνίας από 4 που είχε σε άλλες 4, σύνολο 8, παρόλο που είχε προηγηθεί το μεγάλο “ατύχημα” στο χημικό εργοστάσιο Σοβέζο της Ιταλίας και το ακόμα μεγαλύτερο στο Μομπαλ της Ινδίας, μετά ήρθε το Τσερνομπίλ και άλλα “ατυχήματα” και παρόλο που είχε εφαρμοστεί στη Ευρώπη η οδηγία Σοβέζο ,τα υπουργεία και οι αρμόδιοι φορείς έδωσαν άδεια σε μια βαριά χημική βιομηχανία να λειτουργεί εντός του οικιστικού ιστού της Δραπετσώνας – Κερατσινίου και σε απόσταση (σε ευθεία γραμμή) από το κέντρο του Πειραιά περίπου τρία χιλιόμετρα.

Που ήταν τότε η ΕΕΑΕ και οι άλλοι αρμόδιοι φορείς, γιατί δεν εκφράσανε αντιρρήσεις; Φυσικά κράτησαν μυστική – κρυφή στο υπουργείο ΥΠΕΧΩΔΕ την έκθεση – μελέτη για της πιθανές συνέπιες από ένα “ατύχημα” στο εργοστάσιο και ιδιαίτερα στις δεξαμενές αμμωνίας. (4) Το ίδιο γίνεται και τώρα στην περίπτωση της εταιρείας ΟΙL ΟΝΕ S.A ιδιοκτησίας Μελισανίδη επεξεργασίας πετρελαιοειδών – λαδιών απόβλητων από τα πλοία που έχει ανανεωθεί 3 φορές η άδεια λειτουργίας ( από την κυβέρνηση της ΝΔ και από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ) του εργοστασίου του, που βρίσκεται δίπλα στον οικιστικό ιστό του Κερατσινίου -Δραπετσώνας και γειτνιάζει με τον χώρο των λιπασμάτων.

Όποιος/όποια δεν έζησε τον εφιάλτη από την διαρροή θειικού οξέος από το εργοστάσιο, να παθαίνει ασφυξία μέσα στο σπίτι του και να τρέχει στο δρόμο με βρεγμένη πετσέτα αγκαλιά με το ενός χρονών παιδί του όπως εγώ και η συντρόφισσα μου και λέει διάφορα είναι ξεφτιλισμένος/νη, όποιος όποια στο στενό που μένει δεν έχουν πεθάνει μέσα σε μια πενταετία πέντε άνθρωποι γέννημα θρέμμα δραπετσωνίτες/ες από καρκίνο και λέει διάφορα, είναι ξεφτιλισμένος/ξεφτιλισμένη.

Σημειώσεις:

1) Για να έχετε μια εικόνα του χώρου των λιπασμάτων, δείτε τις φώτο

2) Η αλληλογραφία σε pdf όπως δημοσιεύτηκε στη σταγόνα: https://drive.google.com/file/d/1QStBJ3ra73erONpj7fhoCACQl-GD-KWF/view

3) Δεν πρέπει να έχουμε καμία εμπιστοσύνη σε κρατικούς φορείς τύπου “Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας” (ΕΕΑΕ) γιατί ελέγχονται άμεσα από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και επιπλέον είναι διεφθαρμένες και ποτέ δεν πήγαν ενάντια στα συμφέροντα ιδιωτικών ή κρατικών επιχειρήσεων που σπέρνουν τον οικολογικό όλεθρο και τις ασθένειες.

Ο δείκτης διαφθοράς και η λίστα με τους πιο διεφθαρμένους θεσμούς και φορείς για την Ελλάδα είναι ενδεικτικός, “… Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Εθνική Έρευνα για τη Διαφθορά στην Ελλάδα του 2010, τα νοσοκομεία, οι εφορίες, οι πολεοδομίες, οι νομαρχίες, το ΙΚΑ, το Υπουργείο Μεταφορών, η ΔΕΗ, οι δήμοι, οι τράπεζες, το Υπουργείο Οικονομικών, τα ασφαλιστικά ταμεία, ο ΟΤΕ, το Κτηματολόγιο, ο ΟΕΚ, το Υπουργείο Υγείας και τα Δασαρχεία, αποτελούν τις πιο διεφθαρμένες δημόσιες υπηρεσίες…” (ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ – οργάνωση κατά τις διαφθοράς, σελίδα 31)

Μόνο αν καλεστεί μια ανεξάρτητη διεθνή επιτροπή (αρμόδια για το θέμα) ώστε να επιχειρήσει έρευνα και ελέγχο στο χώρο των λιπασμάτων και να εκδώσει το πόρισμα της θα έχουμε μια αντικειμενική και αληθή εικόνα του τι συμβαίνει στο χώρο.

4) Δείτε εδώ: Ντοκουμέντο Νο. 1 «Λιπάσματα Δραπετσώνας μια άλλη άποψη»

ΥΓ. Στο κείμενο μου “Για δεκαετίες αποκρύβεται η αλήθεια για το εργοστάσιο λιπασμάτων στην Δραπετσώνα” στα σχόλια γράφω ότι δεν θα ξανα ασχοληθώ με το χώρο των λιπασμάτων, όμως το νέο δημοσίευμα στην σταγόνα με προκάλεσε να ξανασχοληθώ χωρίς να έχω την ψευδαίσθηση ότι αυτά που γράφω ενδιαφέρουν κάποιον/κάποια από την περιοχή που ζω, το κάνω μόνο ως ψηφιακή καταγραφή και γιατί: “Να δεις που κάποτε Θα μας πούνε και μαλάκες … Να δεις που κάποτε Θα μας πούνε και τρελούς…”

 Δείτε και αυτό: Για δεκαετίες αποκρύβεται η αλήθεια για το εργοστάσιο λιπασμάτων στην Δραπετσώνα

Πηγή: https://autonomidrasi.com

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 02 Ιουλίου 2019 15:38

Σχόλια   

0 # Γιώργος Τσιρίδης ... 09-07-2019 09:29
Κυρία Γιαννακίδου

έχετε δίκιο μεγάλο να χαρακτηρίζετε ως δολοφονίες τους θανάτους -όπως και τον ιδρώτα και το αίμα- που χύθηκαν στα εργοστάσια. Δολοφονίες ήταν κι ένα σωρό θάνατοι που οφείλονταν στη μόλυνση, ιδιαίτερα του αέρα. Αυτά τα υπέστη ο πληθυσμός της περιοχής μας κι εόιναι συνέπειες της βιομηχανικής επανάστασης και του οικονομικού συστήματος (καπιταλισμού ή σοσιαλισμού) που την διαφεντεύουν.

Δεν εκφράζομαι -ελαφρά τη καρδία- εναντίον της βιομηχανίας. Θέλω και το κλιματιστικό και το κομπιούτερ μου, επομένως γνωρίζω πως θα υποστώ χημικές και άλλες βαριές βιομηχανίες όπως τα Λιπάσματα και το Τσιμεντάδικο. Άρα το θέμα μας είναι οι όροι λειτουργίας. Πού μπορούν να υπάρχουν και πώς πρέπει να λειτουργούν. Εδώ ο καπιταλισμός κι ο σοσιαλισμός θα έπρεπε να κάνουν την διαφορά.

Δεν ξέρω αν η εκτέλεση ή δολοφονία του Μποδοσάκη άνοιξε τον δρόμο για την εξαγορά των Λιπασμάτων από την ΕΤΕ, το γεγονός πάντως είναι ότι ήδη ως το 1992 λειτουργούσαν κι είχαν προγράμματα επέκτασης παρά την απουσία του Αθανασιάδη-Μποδοσάκη. Τα κρλισιμα σημεία νομίζω ότι ήταν άλλα: Η εφαρμογή των κανόνων του Μάαστριχτ από το 1992 έριξε έξω το τζάμι και η επέμβαση του δήμου το 1991-93 δημιούργησε συνθήκες τέλους για την βιομηχανία.
Βεβαίως, η φυσική παρουσία του Αθανασιάδη-Μποδοσάκη μπορεί και να άλλαζε το τοπίο, όμως αυτό είναι πλέον φίξιον κι όχι χίστορυ, για να μιλάμε και λίγο ελληνικά.
Παράθεση
0 # Γιαννακίδου Ελένη 07-07-2019 12:26
Αγαπητέ κ. Ιγνατιαδη, για τον καύσωνα που αναφέρατε, προφανώς και εχετε πάρει χαμπάρι οτι ο καπιταλισμός προσφέρει λύσεις, και μια απο αυτες ειναι το κλιματιστικό.

Ισως δεν το έχετε συνηθίσει σε αναγνώστες της Σταγόνα αλλά δεν είμαι άνθρωπος που διαβάζει τις 4 πρώτες γραμμές ενός κειμένου και το εγκρίνει ή το απορρίπτει. Αλλωστε την Αυτόνομη Δράση (Ανθρωπόσφαιρα-Οικόσφαιρα) την έχετε στα ενδιαφέροντα site της περιοχής μας.
Λυπάμαι για την ειρωνική απάντηση σας. Κρίμα…

Αυτό που κατάλαβα, είστε και εσείς σαν τους πολιτικούς, τα αφεντικά και τον καπιταλισμό που “καταδικάζουν τη βία απ’ όπου κι αν προέρχεται”, μόνο που φυσικά δεν καταδικάζουν τη δική τους ολέθρια βία.

Έτσι και οι δολοφονίες μέσα στα εργοστάσια του Αθανασιάδη Μποδοσάκη, στα εργοστάσια Πυρκαλ, Λάρκο και Λιπάσματα ονομάζονται “εργατικά ατυχήματα” και η μόλυνση που παράγουν “αναγκαίο κακό” για την οικονομική ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας. Το ίδιο γίνεται και με την Ελληνικός Χρυσός στη Χαλκιδική κ.α.
Παράθεση
0 # Ιγνατιάδης Λάκης 07-07-2019 11:19
Αγαπητή κα.Γιαννακίδου. Ως σταγόνα έχουμε καταλήξει μέσα στα χρόνια σε κάποια κριτήρια που επιτρέπουμε στον εαυτό μας να ασκούμε λογοκρισία, μερική ή γενική, στα κείμενα που μας αποστέλλουν. Ένα από αυτά είναι η μη προβολή από τη Σταγόνα ατόμων ή ομάδων που ως μόνο πολιτικό επιχείρημά τους είναι η φυσική εξόντωση αυτών που θεωρούν εχθρούς τους. Όπως και δεν θέλουμε να γίνεται διάλογος για δολοφόνους με πολιτικά κίνητρα μέσα από τη Σταγόνα. Ένα πράμα πάντως που μας έκανε εντύπωση είναι ότι εν μέσω καύσωνα μπήκατε στον κόπο και διαβάσατε σε δύο διαφορετικά μπλογκ αυτό το ενδιαφέρον μεγάλο άρθρο και εντοπίσατε το σημείο που λογοκρίναμε. Που μάλιστα είναι ένα σημείο που η σχέση που έχει με το βασικό θέμα του άρθρου είναι άνευ σημασίας.
Παράθεση
+1 # Γιαννακίδου Ελένη 04-07-2019 21:37
Καλησπέρα σας,

Τα ερωτήματα που παραθέτει ο κ. Μεριζιώτης στο κείμενό του είναι υπαρκτά και αληθινά. Μπράβο για την έρευνα που έχει κάνει. Αυτά τα ερωτήματα αφορούν όλους εμάς του κατοίκους της περιοχής αν και δεν πιστεύω ότι δεν θα απαντηθούν από την Δημοτική αρχή, ούτε απο τους γραφειοκράτες της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας.

Και μια ερώτηση προς το site Σταγόνα:
Στο site https://autonomidrasi.com υπάρχει στο κείμενο και αυτή η παράγραφος:

“ 7. Ο Αλέξανδρος Αθανασιάδης -Μποδοσάκης και πολλοί άλλοι επιχειρηματίες είχαν εξασφαλισμένη την ασυλία για την εγκληματική τους δράση ως επιχειρηματίες και την υποστήριξη των κυβερνήσεων και των ΜΜΕ – όπως και σήμερα – αν η 17Ν δεν εκτελούσε των Αθανασιάδη -Μποδοσάκη το εργοστάσιο λιπασμάτων θα λειτουργούσε μέχρι σήμερα στην περιοχή μας με όλες τις ολέθριες συνέπειες στην υγεία μας και το περιβάλλον. Δυστυχώς αυτή είναι η ωμή αλήθεια σε μια χώρα και ένα κράτος από την κορφή μέχρι τον πάτο βουτηγμένο στην διαφθορά.”

Γιατί δεν έχει δημοσιευτεί σε εσάς;
Επιλογή του συγγραφέα ή δική σας λογοκρισία;
Παράθεση
-1 # Γιώργος Θ. Τσιριδης 04-07-2019 15:46
Λάκη

Για το θέμα που βάζεις στο τέλος του σχολίου σου να σού υπενθυμίσω ότι οι εκσκαφές για στύλους της ΔΕΗ αλλά και για το θεατράκι κτλ. έγιναν στην ζώνη του ΟΛΠ κι όχι στους χώρους αποθήκευσης είτε παραγωγής ουσιών με επικινδυνότητα.

Επαναλαμβάνω ότι αποπροσανατολίζουμε και θολωνουμε το τοπίο όταν θέτουμε θέματα στα οποία η δημαρχία απαντά εύκολα. Βοηθάμε την συγκάλυψη και αποφεύγουμε την αποκάλυψη.

Το θέμα είναι να γίνει έλεγχος από διεθνή εταιρεία (αμερικανική κατά προτίμηση με βάση όσα έχω ακούσει) που να ελέγξει τους ρύπους που εκπέμπουν στον αέρα, το υπέδαφος (αγωγοί) και την επιφάνεια (κίνδυνος μεγάλου ατυχήματος) σε σχέση με τις υπάρχουσες άδειες λειτουργίας των βιομηχανιών που λειτουργούν (ΑΓΕΤ, οιλ ουαν).
Παράλληλα πρέπει να γίνει επιτροπή ανάπλασης που να λειτουργεί παράλληλα με τον τερψηχώρο και την επιτροπή ανάπλασης του δήμου -αν δεχτεί ο Βρεττάκος να την κάνει.
Παράθεση
-1 # Γιώργος Θ. Τσιριδης 04-07-2019 15:23
Φίλε μου,

Διαφωνώ μαζί σου στο θέμα της ύπαρξης ραδιενέργειας όχι γιατί δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά γιατί το διογκώνεις χωρίς στοιχεία. Επίσης διαφωνώ μαζί σου στο θέμα του ναυτιλιακού κέντρου που εγώ θεωρώ κατάλληλη επένδυση για την περιοχή ενώ εσύ θέλεις ένα ενιαίο άλσος.

Παρά τις διαφωνίες αυτές, μια συζήτηση μαζί σου είναι πάντα ενδιαφέρουσα και παραγωγική καθώς είναι εύλογο το ειλικρινές ενδιαφέρον σου, η αγωνία σου και οι γνώσεις σου που σού επιτρέπουν ή σού επιβάλλουν να μιλάς με επιχειρήματα κι όχι με αφορισμούς.

Για τα σημερινά επίπεδα χρήσης του χώρου δεν νομίζω ότι πρέπει να ανησυχούμε από τη ραδιενέργεια. Δεν λέω διεφθαρμένη αυτή την υπηρεσία αλλά ούτε κι αδιάφθορη ή αλάνθαστη θα την χαρακτήριζα. Είναι η μόνη αυτή τη στιγμή. Θα προτιμούσα μια έρευνα από διεθνή φορέα. Δεν θα σταματούσα όμως τις εκδηλώσεις ούτε θα δημιουργούσα πανικό με υποψίες.

Πάντως το πιο μεγάλο πρόβλημα είναι στη μόλυνση. Την αέρια (μυρωδιές), την υπόγεια (βγαίνουν στις αποχετεύσεις μας) και την επιφανειακή (καζάνια και κίνδυνος μεγάλου ατυχήματος).

Η πιο επείγουσα έρευνα και πολύ περισσότερο αναγκαία είναι για την μόλυνση που προκαλούν στην περιοχή τα εργοστάσια. Πρέπει να είναι έρευνα από ξένο διεθνή φορέα που θα έχει την εξουσιοδότηση από τον δήμο ή άλλο δημόσιο φορέα. Δυστυχώς ο δικός μας δήμος κοιμάται ή αρνείται.
Παράθεση
+1 # Ιγνατιάδης Λάκης 03-07-2019 19:48
Το 2006 ολοκληρώθηκε από την Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας ο Ραδιολογικός Έλεγχος της ευρύτερης βιομηχανικής περιοχής του πρώην εργοστασίου λιπασμάτων Δραπετσώνας κατόπιν αναθέσεως της Πρότυπου Κτηματικής Τουριστικής Α.Ε, μιας εταιρείας θυγατρικής της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας στην οποία ανήκουν τα λιπάσματα.
Το συμπέρασμα αυτού του ελέγχου ήταν η απάντηση της ΕΕΑΕ στο ερώτημα του δημάρχου που της υπέβαλλε στις 20.6.19. Προσωπικά ως προς τον έλεγχο αυτόν δεν έχω επιχειρήματα και στοιχεία για να τον αμφισβητήσω. Ο έλεγχος αυτός έγινε μετά την απομάκρυνση του φωσφογύψου και τον καθαρισμό που έγινε το 2004-5. Ο έλεγχος έγινε στα διατηρητέα κτίρια, όπως και στην επιφάνεια του εδάφους. Σε διάφορα όμως σημεία ιδιαίτερου ραδιολογικού ενδιαφέροντος έγινε και έλεγχος και σε βάθος έως και 5.5 μέτρα. Δεν είμαι ειδικός για να μπορέσω να κρίνω την μελέτη της ΕΕΑΕ. Όμως, δεν έχουν υποπέσει στην αντίληψή μου κάποια στοιχεία για να σχηματίσω τη γνώμη ότι σε τέτοια σοβαρά θέματα η ΕΕΑΕ κάνει ελέγχους δημοσιοποιώντας παραποιημένα στοιχεία στην περίπτωση που της έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο από την οποιαδήποτε κυβέρνηση. Με λίγα λόγια από αυτά που ξέρω οι έλεγχοι της ΕΕΑΕ δεν έχουν αμφισβητηθεί βάσει άλλων μετρήσεων. Πράμα που σημαίνει ότι εμπιστεύομαι την απόφαση της ΕΕΑΕ για την ευρύτερη περιοχή των Λιπασμάτων.
Τώρα αν οι εκσκαφές που έκανε ο δήμος για τα έργα που έγιναν τα τελευταία τρία χρόνια στην περιοχή της Ανάπλασης έγιναν σε χώρους όπου θα έπρεπε να ζητήσει να γίνει έλεγχος σε βάθος από την ΕΕΑΕ, αυτό δεν το γνωρίζω. Πράμα που σημαίνει ότι συμφωνώ με τον Μεριζιώτη ότι αυτή είναι μία κρίσιμη ανοιχτή ερώτηση προς τη Δημ.αρχή και το σωστό είναι να απαντήσει δημόσια.
Παράθεση

Προσθήκη νέου σχολίου

Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση