Γεγονότα ημερολογίου

Προηγούμενος μήνας Προηγούμενη μέρα Επόμενη μέρα Επόμενος μήνας
Δείτε ανά χρόνο Δείτε ανά μήνα Δείτε ανά εβδομάδα Δείτε σήμερα Αναζήτηση Μετάβαση στο μήνα

Ο Κώστας Καζαμιάκης συζητά με την Δάφνη Αγγελίδου για τη ζωγραφική και τα ψηφιδωτά, στον Ιανό στις 19.4

Τετάρτη, 19. Απρίλιος 2017, 06:00pm - 08:00pm
Επισκέψεις : 94

ianos2Ο Κώστας Καζαμιάκης  συνομιλεί με την Δάφνη Αγγελίδου, ζωγράφο, καθηγήτρια της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών με θέμα:

Ζωγραφική και ψηφιδωτό στην υπηρεσία της  εικαστικής απόψεως της Δάφνης Αγγελίδου για την κοινή ανθρώπινη μοίρα.

Είσοδος ελεύθερη.

Η εκδήλωση μεταδίδεται ζωντανά  και παραμένει για πάντα στο διαδίκτυο.

 

Ανθρώποισι τας μεν εκ θεών τύχας δοθείσας έστ’ αναγκαίον φέρειν,

 ΣοφοκλήςΦιλοκτήτης 1316-1317.

 Είναι ανάγκη στους ανθρώπους να υπομένουν τις τύχες όπως τους τις έδωσαν οι θεοί.

πᾶς γὰρ ὁ βίος τοῦ ἀνθρώπου εὐρυθμίας τε καὶ εὐαρμοστίας δεῖται. 

Πλάτων, Πρωταγόρας( απόσπ).

 Δάφνη Αγγελίδου

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1962.

Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1980 -1986) με δασκάλους τους Γιάννη Μόραλη και Δημήτρη Μυταρά και ψηφιδωτό με τον Γιάννη Κολέφα

Διδάσκει στην Α.Σ.Κ.Τ., στο τμήμα του ψηφιδωτού από το 1987 μέχρι σήμερα. 

Το 1999 εξελέγη Λέκτωρ  στο τμήμα του ψηφιδωτού της ΑΣΚΤ.

Το 2005 εξελέγη Επίκουρη Καθηγήτρια Α.Σ.Κ.Τ. 

Το 2013 εξελέγη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στην Α.Σ.Κ.Τ.

Ατομικές Εκθέσεις

1986: Γκαλερί Αγκάθι, Αθήνα
1988: Γκαλερί Αγκάθι, Αθήνα
1992: Καλλιτεχνικό Πνευματικό Κέντρο Ώρα, Αθήνα
1994: Χώρος Τέχνης «24», Το ψυχρόν της αργύριο, Αθήνα
1996: Γκαλερί Ζαλοκώστα 7, Ενύπνιες πόλεις, Αθήνα
1996: Γκαλερί Τερακόττα, Ενύπνιες πόλεις και παράθυρα, Θεσσαλονίκη
2000: Γκαλερί Ζαλοκώστα 7, Χωρογραφίες, Αθήνα
2002: Χώρος Τέχνης «24», Ψηφιδωτά – Ζωγραφική, Αθήνα
2005: Γκαλερί Ζαλοκώστα 7, Διαβάσεις, Αθήνα
2009: Γκαλερί Ζαλοκώστα 7, Διαβάτες…, Αθήνα

2013: Αίθριο Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, Αθήνα

2013-14: Γκαλερί 7, Σόλωνος 20, Αθήνα

-Έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις, από το 1986 έως σήμερα, στην Ελλάδα, στο Βέλγιο, στην Αγγλία, στην Ιταλία, στην Αμερική και στην Κίνα.

- Έργα της υπάρχουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές, μουσεία και πινακοθήκες στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες.

Η ΔΑΦΝΗ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΨΗΦΙΔΩΤΟ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΕΩΣ

Το ψηφιδωτό της Αμφίπολης είναι από τα ωραιότερα δείγματα βοτσαλωτού ψηφιδωτού που έχω δει και της αρχαίας ελληνικής τέχνης γενικότερα», δηλώνει σε συνέντευξη της στον Ελεύθερο Τύπο η ζωγράφος Δάφνη Αγγελίδου, αναπληρώτρια καθηγήτρια στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.

«Εδώ το ψηφιδωτό  αναδεικνύεται ως μία από τις ευγενέστερες τέχνες της εποχής», σημειώνει.

«Αυτό που μου φαίνεται πιο ενδιαφέρον στο ψηφιδωτό της Αμφίπολης είναι η μεταφυσική διάθεση στο θέμα του. Ο Ερμής Ψυχοπομπός είναι μια εκπληκτική μορφή, έτσι όπως τον είδα από τις φωτογραφίες. Μου θυμίζει κάποιους πίνακες της Αναγέννησης ο τρόπος που στρέφει το κεφάλι του. Έχει μια αμεσότητα το βλέμμα του Ερμή προς το θεατή που είναι συγκλονιστική, σε συναρπάζει. Καταλαβαίνεις όλο αυτό που πρόκειται να διαμειφθεί, μεταξύ θανάτου και ζωής...» τονίζει επίσης η κ. Αγγελίδου.

«Είναι πάρα πολύ ποιητική όλη η σύλληψη για ψηφιδωτό. Η Περσεφόνη οδηγείται στον Κάτω Κόσμο κι έτσι γίνεται χειμώνας στη Γη. Υπάρχει μια μεταφορά ότι και η απουσία του νεκρού θα φέρει χειμώνα στη Γη. Συνήθως, τα ψηφιδωτά, έχουν πολύ ρεαλιστικές απεικονίσεις επειδή πρόκειται για τέχνη σκληρή και αδρή».

«Είναι τόσο σημαντικό αυτό το ψηφιδωτό, ώστε με λίγους ανθρώπους και με ελάχιστα στοιχεία, εικονίζεται μία από τις επιβλητικότερες πολεμικές σκηνές στην ιστορία της τέχνης» υπογραμμίζει η καθηγήτρια.

«Υπάρχει μια τρομερή σοφία στον τρόπο σύλληψης αυτού του ψηφιδωτού και στην οικονομία των υλικών και της αφήγησης. Εκτός από τη μορφή του Ερμή, με το εξαιρετικό πλάσιμό του, τον τρόπο που κοιτάζει τον θεατή, είναι εξαιρετικές οι μορφές των αλόγων. Είναι πάρα πολύ καλά δουλεμένα γιατί φαίνονται όλες οι λεπτομέρειες με τις μικρές χρωματικές διαβαθμίσεις. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το ένα άλογο είναι πιο μπροστά και το άλλο πιο πίσω, πείθεσαι ότι αυτό το άρμα κινείται πολύ γρήγορα και έντονα. Η παράσταση των επιπέδων όπου ισορροπούν τα άλογα και οι μορφές, δημιουργούν μια περίτεχνη αυταπάτη βάθους» προσθέτει η Δάφνη Αγγελίδου.

https://www.youtube.com/watch?v=BcaswjN4YSo

Η Δάφνη Αγγελίδου μιλάει στο Culturenow.gr για τα Ψηφιδωτά του Σήμερα, την έκθεση που παρουσιάζει 

Θέση : Σταδίου 24,Αθήνα
Είσοδος ελεύθερη

Πίσω