Γεγονότα ημερολογίου

Προηγούμενος μήνας Προηγούμενη μέρα Επόμενη μέρα Επόμενος μήνας
Δείτε ανά χρόνο Δείτε ανά μήνα Δείτε ανά εβδομάδα Δείτε σήμερα Αναζήτηση Μετάβαση στο μήνα

Σινεμά με τον Φρόυντ, στο Τριανόν, 16.2, 15.3, 12.4

Κυριακή, 16. Φεβρουάριος 2020, 08:00am - 10:00pm
Επισκέψεις : 23

trianonΗ Ελληνική Ψυχαναλυτική Εταιρεία διοργανώνει για έκτη συνεχή χρονιά σειρά  κινηματογραφικών προβολών με τίτλο «Σινεμά με τον Φρόυντ». Ο φετινός κύκλος πραγματοποιείται και πάλι σε συνεργασία με τον Κινηματογράφο Τριανόν.

Παρακολουθούμε ταινίες του κλασικού και σύγχρονου κινηματογράφου, με μεγάλη καλλιτεχνική αξία. Η ψυχαναλυτική ματιά, επιχειρεί να αναδείξει τη σύνδεση  πλευρών της εσωτερικής και εξωτερικής πραγματικότητας, μέσα από τα αλληλένδετα στοιχεία της μορφής και του περιεχομένου της ταινίας που διακινούν το ενδιαφέρον μας.  Μετά το πέρας κάθε προβολής, το κοινό  έχει την ευκαιρία να παρακολουθεί, αλλά και να συμμετέχει  στη  συζήτηση ψυχαναλυτών με ανθρώπους της τέχνης και των επιστημών, ώστε να συναντηθούν μέσω του διαλόγου οι διαφορετικοί τρόποι ερμηνείας και απόλαυσης της κινηματογραφικής εμπειρίας.

Στις ταινίες που επελέγησαν για την φετινή χρονιά και ανήκουν σε διαφορετικά κινηματογραφικά είδη, χρονικές περιόδους και γεωγραφικά μήκη και πλάτη, κυρίαρχο θέμα είναι το εύθραυστο των ανθρώπινων σχέσεων καθώς η αγωνιώδης αναζήτηση για σύνδεση με τον άλλον προσκρούει στο φόβο, το ναρκισσισμό, την αποφυγή αναγνώρισης των ελλειμμάτων του εαυτού, δημιουργώντας συγκρούσεις και ρήξεις που καθιστούν  αυτήν την επικοινωνία δυσχερή αν όχι αδύνατη.

Το πρόγραμμα των ταινιών για τους τρεις επόμενους μήνες

Kυριακή 16 ΦεβρουαρίουΑόρατη Κλωστή (Phantom Thread) του Paul Thomas Anderson (2017, 130΄)

Kυριακή 15 ΜαρτίουΤοkyo Story του Υasujiro Ozu (1953, 136΄)

Kυριακή 12 Απριλίου, Μικρή Ερωτική Ιστορία (A short film about love) του Κrzystof Kieslowski (1988, 87΄)

Ώρα Έναρξης Προβολών  17.00 στον Κινηματογράφο Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21 & Πατησίων 101).

Γενική είσοδος : 7 ευρώ 

Ο Paul Thomas Anderson περιγράφει την αδυναμία ουσιαστικής συνύπαρξης ανάμεσα στα δύο φύλα που καθορίζει η μεγάλη ταξική διαφορά  στη συντηρητική αγγλική κοινωνία της δεκαετίας του πενήντα. Οι παραδοσιακές έμφυλες σχέσεις εξουσίας  αντιστρέφονται όταν η απόλυτη κυριαρχία του ώριμου άνδρα  κυριολεκτικά κατακρημνίζεται  από τη νεαρή σύντροφό του παίρνοντας διαστροφικές διαστάσεις. Η Αόρατη κλωστή δημιουργεί ταυτόχρονα ένα πορτραίτο του φρενήρους κόσμου της υψηλής μόδας σε μια κλασική αφήγηση που καθορίζεται  από την υφή, τα χρώματα, τα βλέμματα, τους ήχους και τις γεύσεις, που αναδύονται καθοριστικά μέσα από τις πολυσήμαντες εικόνες.

 Mοναδικό δείγμα ασκητικής αισθητικής και μίνιμαλ θεματικής, με την κάμερα στο ύψος της «ιεροτελεστίας του τσαγιού» για να δημιουργεί την  αίσθηση της οικειότητας, το έργο του Οzu εστιάζει στις σχέσεις γονέων και παιδιών. Το ζήτημα της αδύνατης ψυχικής σύνδεσης αποτελεί την κυρίαρχη θεματική στην ταινία Tokyo Story όπου το χάσμα μεταξύ γενεών συναρθρώνεται με το χάσμα παλιού και καινούργιου. Στην ταινία αυτή η νέα γενιά λύνει το ζήτημα της ανάγκης για διαφοροποίηση μέσα από μια στάση ψυχρής αποσύνδεσης αρνούμενη να ενσωματώσει τις ρίζες της ως κομμάτι της καινούργιας της ταυτότητας. Η προηγούμενη γενιά αντιμετωπίζει μια ανείπωτη μοναξιά βρίσκει όμως τελικά κάποια σύνδεση από μια ανέλπιστη πηγή εκτός δεσμών αίματος.

Η αγωνιώδης αλλά συγκρουσιακή  αναζήτηση της σύνδεσης με τον “άλλον” που διατρέχει όλες τις ταινίες των φετινών προβολών, φτάνει στο απόγειό της με την Μικρή Ερωτική Ιστορία του Κισλόφσκι. Ο Τόμεκ αγαπά εμμονικά την Μάγκντα μόνο όσο αυτή παραμένει μια άκαμπτη φαντασίωση ακινητοποιημένη από την απόσταση της εν αγνοία παρακολούθησής της. Ένας τραγικός ύμνος στο ανέφικτο του έρωτα δοσμένος  όμως με τον μοναδικό τρόπο του Κισλόφσκι, μέσα από τον οποίο ακόμα και η οδύνη- με μόνιμο σκηνικό το εργατικό κτιριακό συγκρότημα- αποκτούν τη δική τους ομορφιά και ποιητικότητα.

Πίσω