<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Θεολόγοι και Θεολόγοι, της Zoe Ztavrou, από το fb</title>
		<description>Συζήτηση Θεολόγοι και Θεολόγοι, της Zoe Ztavrou, από το fb</description>
		<link>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb</link>
		<lastBuildDate>Sat, 06 Jun 2026 16:37:04 +0300</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://www.stagona4u.gr/index.php/component/jcomments/feed/com_k2/4056" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Μανόλης Γλαμπεδάκης έγραψε:</title>
			<link>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb#comment-1095</link>
			<description><![CDATA[Πριν διαβάσω τα σχόλια, ομολογώ ήμουν επιθετικός. Το τελευταίο σχόλιο της κ. zoe stavrou κάπως "με ίσιωσε". Γιατί εκτιμώ στατιστικά* ότι δεν χρειάζεται το μάθημα σε οποιαδήποτε μορφή του. Η ένταξη των θρησκειών στην Ιστορία των λαών και εθνοτήτων χρειάζεται. Από μόνο του είναι μόνον αρνητικό, γιατί δεν μπορεί να ελεγχθεί η συμπεριφορά του δάσκαλου κατά την διδασκαλία του ακόμη κι αν εφαρμοστεί η αξιολόγηση. Και συμφωνούμε όλοι ότι είναι η βάση του μαθήματος. Από την κόλαση μέχρι τον παράδεισο. Παρεμπιπτόντως η κόρη μου είναι πολύ χαρούμενη που δεν συμμετέχει στο μάθημα και ανησυχεί από τις φήμες ότι μπορεί να καταργηθεί η απαλλαγή επειδή θα αλλάξει(;) ο χαρακτήρας του μαθήματος. *Δεν υπάρχει κανένα παιδί που έγινε "καλύτερος άνθρωπος" όταν ενηλικιώθηκε επειδή διδάχτηκε θρησκευτικά στο σχολείο. Μαθηματικός, φυσικός, φιλόλογος και όλες οι ειδικότητες ξεκινούν από το σχολείο. Η "καλοσύνη" με την θρησκευτική έννοια ξεκινά και παραμένει στα χέρια των οικογενειών και της εκκλησίας. Η "ηθική" επίσης παραμένει στα χέρια των οικογενειών, δεν ήρθε ποτέ στα χέρια της εκκλησίας και καλό θα ήταν να δει και η Πολιτεία την συμμετοχή της όπως την περιγράφετε στο τελευταίο σχόλιο σας.]]></description>
			<dc:creator>Μανόλης Γλαμπεδάκης</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 11 Nov 2016 19:43:35 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb#comment-1095</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zoe Stavrou έγραψε:</title>
			<link>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb#comment-1090</link>
			<description><![CDATA[Κυριε Τσιρίδη, δεν τίθεται ζητημα συγνώμης. Όπως είπα, δεν ειχα καταλάβει τις θέσεις σας. Ξέρετε το πιο πάνω κέιμενο δεν γραφτηκε για να δημοσιευτεί, (απλά το αλίευσε η Σταγόνα) αλλά ως status στην προσωπική μου σελίδα στο FB, γι' αυτό και ο τρόπος γραφής είναι διαφορετικός από αυτόν που συνηθίζω, είναι ένα παραμυθάκι, ένος τρόπος που διαλεξα να εξηγήσω ότι ένα μάθημα που το αντικείμενο του δεν βασιζεται στη συνήθη μεθοδολογία της επιστήμης εύκολα αφήνει παραθυράκια να παρεισφρησει σε μεγάλο βαθμό η προσωπικότητα και η ιδιοσυγκρασία του διδάσκοντος. Τα θρησκευτικά λοιπον, μπορούν να γινουν όπλο στα χέρια αυτού που θέλει να επιβαλει την ατζέντα του. Ένας πιο ήπιος καθηγητης μπορεί να τα διδάξει προβάλλοντας τα καλά και "αγαπησιάρικα" στοιχεια της θρησκείας και να περασει σχετικά ανωδυνα η ώρα. Ο δάσκαλος είναι ο καλός φυλακας των παιδιών μας, αλλά αν το αντικειμενο διδασκαλίας αφηνει χωρο να τρυπωσουν κακά ζιζάνια ποιος θα τα εμποδισει; Ο Πλάτωνας στην Πολιτεία του δια στόματος Γλαύκωνα λέει «Γελοῖον γάρ, ἦ δ' ὅς τόν γε φύλακα φύλακος δεῖσθαι» δηλ. «Θα ήταν γελοίο ο φύλακας να χρειάζεται φύλακα». Κι όμως εδώ χρειαζεται. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι τα θρησκευτικά ως μαθημα ομολογίας πιστης δεν έχουν καμια θεση στο σχολειο του οποιου ο κοσμικός χαρακτήρας πρεπει να διαφυλαχθεί παση θυσια. Για όλα τα υπολοιπα υπαρχουν τα κατηχητικα και φυσικα η εκκλησια. Και για να είμαι πιο σαφης ουτε η θρησκειολογία θα εξυπηρετουσε κάτι. Πιο χρησιμο θα ήταν ένα μαθημα καλων τροπων, κοινωνικών δεξιοτήτων, ενθάρρυνσης του εθελοντισμου, κυκλοφοριακης αγωγης, σεξουαλικής αγωγης... είναι ατελειωτη η λιστα. Δεν πασχουμε από θρησκεια στη χωρα μας. Από παιδεία πασχουμε.]]></description>
			<dc:creator>Zoe Stavrou</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 08 Nov 2016 09:57:50 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb#comment-1090</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Γ.Τσιρίδης έγραψε:</title>
			<link>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb#comment-1089</link>
			<description><![CDATA[Το "γλυκιά κυρία ...-ίτσα μας" ήταν κριτική για το άρθρο και όχι προσωπικό. Αυτή η "κριτική" έλεγε πως ήταν ένα άρθρο που "γλύκαινε" (γλυκιά) τις θρησκείες, μιας καλής γυναίκας (...-ίτσα) με την οποία όλοι θα συμφωνήσουμε (μας). Σε αυτό έφερα αντιρρήσεις (εξ ου και το "φαρμάκι" στο τέλος). Αν εξελήφθη αλλιώτικα (σαν ενα είδος πολιτισμένου μπούλινγκ) ζητώ συγνώμη. Έκανα αυτή την κριτική όχι γιατί διαφωνώ με όσα γράφατε αλλά γιατί ήθελα να προσθαφαιρέσω κάτι. Μια ολοκληρωμένη κατάθεση απόψεων είναι φυσικά αδύνατη. Σας είπα εξ 'άλλου ότι δεν διαφωνώ σε γενικές γραμμές με τα γραφόμενα. Ήθελα όμως, επ' ευκαιρία του κειμένου σας, να τονιστεί περισσότερο ότι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από απόψεις (καλής κι ανεκτικής θρησκείας ή σκληρού εθνικισμού) εκείνο που μετράει στην ψυχή του παιδιού είναι η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ του δασκάλου περισσότερο από τα λόγια του. Θα μπορούσε ένας αυταρχικός δάσκαλος να τους μιλούσε με σκληρό τρόπο για ανεκτικότητα κι ένας γλυκός καθηγητάκος να τους μιλούσε τρυφερά για το έθνος. Στο ενδεχόμενο ερώτημα αν κάτι τέτοιο είναι εφικτό, η δική μου απάντηση είναι ναι.]]></description>
			<dc:creator>Γ.Τσιρίδης</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 08 Nov 2016 07:58:30 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb#comment-1089</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zoe Stavrou έγραψε:</title>
			<link>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb#comment-1086</link>
			<description><![CDATA[ Kύριε Τσιρίδη, με μεγάλη χαρά θα σας παραθέσω τα επιχειρήματά μου και θα μπω σε διάλογο μαζί σας, όταν και εσείς αναπτύξετε το σκεπτικό σας με σαφήνεια, να καταλαβω τις ενστάσεις σας επι του άρθρου και θα επανέλθω με τις δικες μου τοποθετήσεις. Χωρίς "γλυκειά" μου, και "Ζωίτσα" μου, την επόμενη φορά, αν θέλετε, γιατι δεν γνωριζόμαστε και δεν είμαι σίγουρη πώς να τα εκλάβω.. Σας ευχαριστώ για το χρόνο που διαθέσατε.]]></description>
			<dc:creator>Zoe Stavrou</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 07 Nov 2016 15:34:49 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb#comment-1086</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Γ.Τσιρίδης έγραψε:</title>
			<link>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb#comment-1085</link>
			<description><![CDATA[Ώστε το νόημα της χριστιανικής θρησκείας και κάθε άλλης θρησκείας είναι να ανοίγουμε τις αγκάλες μας και φυσικά η αγάπη και λοιπά και λοιπά, ε; ναι, ε; Και γιατί να καταργηθεί γλυκιά κυρία Ζωίτσα μας το μάθημα των θρησκευτικών και της θρησκειολογίας, αφού για αγκαλιές και αγάπες μιλάνε οι θρησκείες; Καλύτερα με τον χρυσαυγίτη δάσκαλο, έτσι πιο πολλά παιδιά θα φτύσουν το φαρμάκι!]]></description>
			<dc:creator>Γ.Τσιρίδης</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 07 Nov 2016 14:11:51 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb#comment-1085</guid>
		</item>
		<item>
			<title>zoe stavrou έγραψε:</title>
			<link>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb#comment-1070</link>
			<description><![CDATA[ Καλημέρα! Σας ευχαριστώ πολύ και για το σχόλιο επί του κειμένου και για το θερμό καλωσόρισμα!]]></description>
			<dc:creator>zoe stavrou</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 09 Oct 2016 16:20:33 +0300</pubDate>
			<guid>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb#comment-1070</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Οδυσσέας Κουντουπίδης έγραψε:</title>
			<link>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb#comment-1068</link>
			<description><![CDATA[Όμορφο, γλυκό άρθρο με νηφάλιες και καθαρές θέσεις στο σοβαρότατο θέμα του μαθήματος των θρησκευτικών. Υπάρχουν και τα δυο είδη των θεολόγων που αναφέρεις κι ας διαλέξει η μαθητική κοινότητα ποιο απ' τα δύο προτιμά. Δεν θα είναι καθόλου δύσκολο. Ξεχωρίζουν οι μεν απ' τους δε ακόμα και στα διαλείμματα. Οι πρώτοι βέβαια που πρέπει να επιλέξουν, για να μην πω οι μόνοι, είναι οι ΜΑΘΗΤΕΣ και όχι το Υπουργείο παιδείας, οι γονείς, ή η εκκλησία. Και να είσαι σίγουρη ότι αυτοί θα διαλέξουν το σωστό. Καλώς όρισες στη "Σταγόνα"!]]></description>
			<dc:creator>Οδυσσέας Κουντουπίδης</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 09 Oct 2016 08:37:57 +0300</pubDate>
			<guid>https://www.stagona4u.gr/index.php/component/k2/item/4056-theologians-and-theologians-of-zoe-stavrou-from-fb#comment-1068</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
